Puntea de trandafiri

Am dorit de multe ori sa scriu despre acea intamplare inedita, petrecuta in anul 2004, 7 aprilie, in miercurea din Saptamana Mare, dar… parca ceva imi spunea sa pastrez in tacere totul ca va veni o zi in care voi povesti … si acea zi a sosit … asa … ca o punte peste timp, deoarece mi s-a intamplat ceva similar anul acesta, sambata, 25 aprilie.
Miercuri, 7 aprilie 2004.
Se apropie Pastele, suntem chiar in Saptamana Sfanta.
In timpul Postului Mare ma straduiesc sa merg de fiecare data cand este la Catedrala, Calea Crucii – devotiunea mea de suflet –
Miercurea din Saptamana Sfanta parca te indeamna si mai mult sa te primenesti sufleteste pentru Joia Mare si Vinerea Mare – Patimile Domnului nostru Isus Cristos -ca apoi sa fi transformat sufleteste pentru Invierea Domnului!
Eram hotarata ca dupa Calea Crucii sa merg direct acasa, dar brusc m-am decis sa schimb traseul obisnuit si sa traversez parcul Cismigiu. Ceea ce m-a motivat…pomii infloriti, o mireasma care plutea in aer, asa ca un zefir… si parca ma chema sa fiu mai aproape… .
Pe cand „sorbeam” cu jind aroma florilor de corcodus, zaresc venind pe o alee a parcului un barbat care mergea incovoiat de povara pe care o cara pe umarul stang… Drept sa spun, nu el mi-a atras atentia ci ceea ce cara … un buchet enorm de trandafiri rosii …pe care il ducea ca si cum aceea era crucea lui.
Regretul meu este ca nu am avut un aparat de fotografiat …..erau atat de frumosi acei trandafiri, nu mai vazusem trandafiri asa mari si cu o tija atat de lunga, fiecare trandafir avea cate un mic recipient de plastic plin cu apa, ca sa reziste si sa nu se ofileasca. Eu incercam sa numar trandafirii, dar erau atat de multi…deabea ii cuprindea el cu bratele amandoua….mai tarziu am remarcat ca erau legati cu o pamblica …
Barbatul s-a oprit in fata mea, s-a asezat pe un mic zid facut din pietre, a pus cu grija trandafirii langa el si am vazut ca incerca sa deznoade pamblica… Atunci l-am privit mai bine, nu avea mai mult de 25 de ani, era foarte trist si parea tare deznadajduit.
Mi-am zis ca e timpul sa merg mai departe, poate are nevoie de intimitate si nu era cazul sa mai stau… imi intorc privirea si fac un pas inainte, atunci aud „Domnisoara, domnisoara, nu plecati, stati putin va rog”, mi-am intors privirea si nu mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca cel care ma striga era barbatul cu trandafiri si era deja langa mine tinand in mana trei trandafiri. Mi-a intins cei trei trandafiri spunand „Va rog sa ii primiti, nu am nicio intentie rea, doar va rog sa ii primiti…macar dvs.” Am luat trandafirii i-am multumit si i-am spus „Imi pare rau ca nu ajuns acolo unde doreati sa fie acum acesti trandafiri”… a privit inspre mine, apoi la trandafiri si a spus „Daca nici o suta de trandafiri nu au reusit sa smulga nici macar un zambet unei singure femei, atunci o sa ii daruiesc…pacat de frumusetea lor”.
Am plecat cu cei trandafiri in mana gandindu-ma la suferinta acestui barbat indragostit, la faptul ca putini sunt barbatii care au curajul unor astfel de gesturi.
Nu am putut sa nu ma intreb oare ce femeie a rezistat in fata unui asemenea gest, ori cine stie cu ce a gresit el, poate a fost atat de grav incat nu a reusit sa il ierte… chiar daca ii aducea un camp de trandafiri si tot l-ar fi refuzat? Cine stie …
Eu am ramas cu amintirea acelor trandafirii deosebiti si modul cum ii cara pe umar, expresia acelui barbat torturat de chinurile dragostei …parca il vad …am spus atunci o rugaciune pentru el, cine stie… poate acum este fericit.
Plimbandu-ma atunci prin Cismigiu, cu cei trei trandafiri in mana, m-am intalnit cu o amica, avea si ea un astfel de trandafir in mana, ei i l-a daruit simplu fara prea multe cuvinte, dar era placut surprinsa de gest si incantata de frumusetea trandafirului.
Ne-am plimbat un timp impreuna, remarcand cum alte femei se plimbau cu cate un astfel de trandafir in mana, priveam ce incantate erau si cum admirau cadoul neasteptat. M-am gandit atunci: „Uite cate zambete luminoase si cata bucurie a adus atator femei, refuzul acelei femei” 🙂
De asemenea am observat ca doar eu am primit trei trandafiri … de ce oare?… cine stie … asa a fost sa fie pentru mine, atunci.
25 aprilie 2009
Primavara … zi de sambata, cu nori si soare in acelasi timp, brusc frig si ploaie, dintr-o data iesea soarele si tot asa.
Merg spre casa, privesc copacii inverziti si ma bucur de viata, de o noua primavara, mai am cinci minute pana sa ajung acasa, cand remarc ca de ceva timp, cineva in spatele meu, cand se apropie, cand se indeparteaza.
Eu avand ceva experiente nu tocmai placute in acest sens, m-am intors brusc ca sa vad cine ma urmareste…am ramas surprinsa… era o fata finuta, draguta, delicata si cu un par frumos si lung, micuta de inaltime, neavand mai mult de 20 de ani. Dintr-o data o vad ca imi intinde trandafirul rosu pe care il tine in mana si imi spune „Va rog sa ma iertati, as dori sa va ofer acest trandafir, nu vreau sa credeti ca vreau sa fac ceva rau, dar daca nu il luati il arunc si parca imi e mila de el, as prefera, daca doriti, sa il luati dvs.” Am ramas o clipa privind-o cat de fragila era si ce ochi mari si tristi avea, am zambit si am intins mana, am luat trandafirul rosu si i-am spus „Multumesc. Imi pare rau ca v-a suparat cine vi l-a oferit”…a izbucnit in lacrimi si a plecat cu pasi repezi…o vedeam cum aproape fugea plangand, pe fata delicata, imbracata in rosu…care mi-a daruit un trandafir rosu…
Imediat dupa aceea m-am gandit la cei trei trandafiri rosii primiti acum cinci ani…
Nu stiu de ce mi s-au intamplat mie toate acestea, mai ales ca mie nu imi plac trandafirii rosii, preferatii mei dintodeauna sunt cei galbeni, numai cei galbeni si iar galbeni!
Ma gandesc si inca meditez asupra a toate acestea, nu vreau sa ma lansez in ipoteze care sa ma indeparteze de ceea ce a dorit Dumnezeu sa imi transmita creand aceasta „punte” de trandafiri, asa ca un arc floral peste timp, cine stie….desigur raspunsul este undeva in inima mea, la timpul cuvenit il voi descoperii. O sa descopar simbolul trandafirilor rosii, speciali si deosebiti cu tot cu spinii lor!!!
Daca acum cinci ani nu am avut cum sa fotografiez acei trei trandafiri, acum am putut sa-l fotografiez pe acesta, chiar daca nu are maretia celor de atunci si acesta e un trandafir frumos care timp de o saptamana mi-a mangaiat privirea!
Iata-l … … … … … „click” pe el, o data …si inca odata… 🙂

5 gânduri despre „Puntea de trandafiri

  1. Woow Irina!Superb modul in care ai povestit aceste intamplari personale. Intai de toate felicitari pentru blog, pe cat poti ai ai vreme tine-te de el si o sa ai satisfacti interioare ca si pasionata a scrisului. Referitor la poveste, stii, nimic nu-i intamplator si daca dupa 5 ani, ti s-a intamplat un lucru asememanator, cu siguranta ca intr-o zi vei afla si raspunsul final.Trandafirii rosii sunt simbolul dragostei pure din cate stiu eu. Acum 5 ani ai primit 3 trandafri. Eu .. as indrazni sa fac aceasta asociere intre nr. de trandafiri si semnificatia lor: 3=treimea, sfanta treime+simbol=dragostea pura. Ar reiesi dragostea ta fata de D-zeu unul in 3 persoane. 🙂 dar mai asteptam sa vedem ce si cum …

  2. Povestea ta mi-a deschis ochii spre umilinta!
    Trebuie sa ne punem mereu increderea in Cel de Sus si sa nu luam decizii pripite bazate pe: „ranirea orgoliului”.
    Multumesc!
    Pentru mine multimea de femei din parc care aveau cate un trandafir poate fi si multimea de persone care vor lua aceasta povestire ca pe un pas al convertiri.

    • Multumesc pentru vizita si comentariu.
      Ma bucur ca ceva din ceea ce am postat pe acest blog aduce lumina in sufletele celor ce citesc, e mare lucru si ceea ce mi-am dorit prin acest blog se contureaza prin ochii si inima celor ce citesc. Multumesc!
      Intr-adevar „ISUSE AM INCREDERE IN TINE” este un factor de echilibru al vietii noastre.

Lasă un răspuns

