Bucureşti – 26 iunie 2011- Procesiunea solemnă cu Preasfântul Sacrament

 

Iubesc  solemnitatea Trupul şi Sângele Domnului !

Mereu m-a impresionat pelerinajul cristic pe străzile prăfuite ale Bucureştiului.

Isus este pretutindeni, asta o ştim cu toţii, dar ca să ne binecuvânteze pe străzi – Euharistic  – sub speciile pâinii şi vinului – este un privilegiu.

Conform tradiţiei,  solemnitatea Trupul şi Sângele Domnului, se sărbătoreşte în joia în care se împlinesc 60 de zile de la sărbătoarea Învierii.  În timp, pietatea populară, a denumit această solemnitate – Joia Verde –

De ce verde?

În multe locuri se construiesc altare speciale dedicate acestei sărbători, acestea fiind împodobite cu flori şi multă verdeaţă.

Joia fiind zi lucrătoare, ca să fie înlesnită participarea credincioşilor la această solemnitate, procesiunea se organizează în duminica  imediat următoare de după  Joia Verde.

În fiecare an Isus îmi oferă acest privilegiu, de a participa la procesiune, iar eu mă rog ca să am parte şi anul următor de acelaşi privilegiu, să fiu prezentă, în rugăciune,  pe străzile Bucureştiului,  călcând pe urmele Preasfântului Sacrament.

Pe lângă manifestarea publică de credinţă pe care o mărturisim astfel, eu cred că cine participă la această procesiune primeşte şi multe alte daruri, poate nu cele pe care le-a cerut, dar cu siguranţă cele care sunt de folos sufletului.

26 iunie 2011  Procesiunea cu Preasfantul Sacrament

În Bucureşti, nu avem fastul şi amploarea procesiunilor din Spania ori Italia, ţări pe care le dau drept exemplu deoarece am avut bucuria să particip în urmă cu ceva ani, la astfel de procesiuni. Acolo este sărbătoarea întregului oraş şi se implică toată lumea, fiind şi o tradiţie a oraşului respectiv.

Desigur mi-ar plăcea să văd şi oraşul meu astfel, dar sunt realistă şi mă bucur din toată inima  de prezenţa noastră ca atare în acest spaţiu atât de special şi de neînlocuit.

La Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie, celebrată imediat după procesiune,  ÎPS Ioan Robu, Arhiepiscop Mitropolit de Bucureşti,  a subliniat într-un mod simplu, dar frumos şi unic, forma ecoului ce străbate oraşul după procesiune: Singurul lucru pe care vreau să-l spun e un cuvânt de mulţumire faţă de voi toţi, că aţi venit să mărturisim împreună credinţa pe care o avem în Isus prezent în Sfânta Euharistie. Aceasta a fost predica, nu a mea, sau a Nunţiului, sau a preoţilor, ci a noastră, a tuturor de astăzi. Venind pe străzi, am predicat despre prezenţa lui Isus în Sfânta Euharistie.

Fotografii de la eveniment  aici : http://irinaisacescufotografii.wordpress.com/2011/06/27/bucuresti-duminica-26-iunie-2011-bucharest-sunday-26th-of-june-2011bucarest26-de-junio-2011/

2 gânduri despre „Bucureşti – 26 iunie 2011- Procesiunea solemnă cu Preasfântul Sacrament

  1. Ce fain ca ai asternut cateva lucruri spuse prieteneste despre aceasta sarbatoare. Citind, mi-am amintit ca si la Lugoj in urma cu cativa ani se organizau astfel de procesiuni prin oras chiar cand pica joia verde, insa anul acesta nu am mai vazut nimic amenajat in acest sens … trist intr-un fel, dar nu ne vom pierde speranta. Christus vincit!

  2. Multumesc! Intr-adevar iubesc aceasta solemnitate! Intotdeauna m-a fascinat acest mister de nepatruns, dar si infinita Iubire si Milostivire care ne este daruita prin Sfanta Euharistie.
    Daca nici la anul nu va fi procesiune la Lugoj, te asteptam la Bucuresti 🙂
    ……Christus regnat, Christus imperat!

Lasă un răspuns

